אם אינן מכירין אותו, משלחין אחר עמו להעידו.
בראשונה היו מקבלין עדות החדש מכל אדם.
משקלקלו המינין, התקינו שלא יהו מקבלין אלא מן המכירים.
הלימוד לעילוי נשמת שמואל בן דוד
אם אין בית דין מכירים אותו ואינם יודעים אם לסמוך על עדותו מזמינים עד מבית הדין של העיר בה גר שיעיד שנאמן הוא.
בהתחלה היו בית הדים מקבלים עדות חודש מכל אחד אבל אז התחילו לשקר הצדוקים והבייתוסים (כתות של אותה תקופה) אז התקינו חכמים שיקבלו עדות חודש רק ממי שמכירים אותו.
בהתחלה היו בית הדים מקבלים עדות חודש מכל אחד אבל אז התחילו לשקר הצדוקים והבייתוסים (כתות של אותה תקופה) אז התקינו חכמים שיקבלו עדות חודש רק ממי שמכירים אותו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה