עַל שְׁנֵי חֳדָשִׁים מְחַלְּלִין אֶת הַשַׁבָּת: עַל נִיסָן וְעַל תִּשְׁרֵי, שֶׁבָּהֶן הַשְׁלוּחִין יוֹצְאִין לְסוּרְיָא, וּבָהֶן מְתַקְּנִין אֶת הַמוֹעֲדוֹת. וּכְשֶׁהָיָה בֵית הַמִּקְדָּש קַיָים, מְחַלְּלִין אַף עַל כֻּלָּן מִפְּנֵי תַקָּנַת הַקָּרְבָּן.
הלימוד לעילוי נשמת ישעיהו בן פרומה.
יש שני חודשים שבהם אפשר לשלוח שליחים שיודיעו על החודש בסוריה, החודש הראשון הוא ניסן והשני הוא תשרי, שבהם ישנם חגים מדאוריתא.
אבל כשהיה בית המקדש קיים היו יוצאים השליחים על כל הראשי חודשים מפני שצריך להקריב קרבן מוסף.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה